Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Ampute Milli Takımı kampa girdi

Polonya’da düzenlenecek özel turnuva öncesinde Ampute Milli Futbol Takımı Kırşehir’de kampa girdi.

Kürek Milli Takımı Meriç Nehri’nde kampa girdi

Kürek Milli Takımı, Edirne’deki Meriç Nehri Kürek Parkuru’nda kampa girdi. Türkiye Kürek Federasyonu tarafından düzenlenen hazırlık kampında 20 sporcu, antrenörleri eşliğinde çalışmalarını sürdürüyor.

Telefonunu güncelleyen soluğu teknik serviste aldı

Google’ın büyük beklentilerle yayınladığı Android 16 güncellemesi, kullanıcı deneyimini iyileştirmek yerine çeşitli sorunlarla gündeme geldi.

Beyin dalgalarındaki düşünceleri çözen yapay zeka modeli geliştirildi

Avustralyalı bilim insanları, giyilebilir başlık aracılığıyla beyin dalgalarından geçen düşünceleri algılayarak bunları metne dönüştüren yapay zeka modeli geliştirdi.

Oyuncaklarda yeni dönem! ABD’li oyuncak devi OpenAI ile anlaştı

ABD’li oyuncak devi Mattel, yapay zeka alanının öncülerinden OpenAI ile güçlerini birleştirdi. Bu sürpriz ortaklık, hem oyuncak endüstrisi hem de eğlence sektöründe yepyeni bir dönemin kapılarını aralayabilir.

Tesla’nın sürücüsüz Cybercab aracı görücüye çıktı

Tesla tarafından geliştirilen ve kullanıcılara sürücüsüz taksi hizmeti sunacak Cybercab, Paris’te düzenlenen VivaTech 2025 etkinliğinde görücüye çıktı.